söndag 12 juni 2011

Dagens fundering: Vin och läsande

Hur är det där ute i landet? Läser ni böcker med ett glas vin i handen så här i sommartider? Jag tycker att jag har sett en del twittrande om saken. Vi är ju många som dricker te på höst och vinter-halvåret, men jag undrar hur många av oss bokläsare som dricker ett glas vin till bokläsningen på helgen. Är det vanligt? På sommaren? På vintern? Jag har gjort en liten undersökning här till höger som ni gärna får vara med i! Så får ni naturligtvis gärna också skriva ett svar till det här inlägget.

6 kommentarer:

Desirée sa...

Jag läser helst i sängen o där finns ju inget vin. Men klart på sommaren läser jag ute. Fast sängen är favoriten!

Hanneles bokparadis sa...

inte varje dag
och gärna med en god ostbit till :)

Vargnatt sa...

Ibland på helgerna händer det att det blir ett glas vin i handen när jag läser :)

enligt O sa...

Självklart! http://wp.me/p10aY1-1y2

Syster Värst sa...

Inte för att jag skulle ha något emot ett glas vin vid läsningen, men det har helt enkelt aldrig blivit av.

franziengland sa...

Väldigt sällan. Inte för att jag skuklle ha något emot det, men vid de tillfällen när jag läser böcker, har jag oftast inte vin tillgängligt (innan jag sover, på tunnelbanan etc).