måndag 20 juni 2011

Bröllopsfixaren av Marita Conlon-McKenna

När jag såg den här boken så tänkte jag direkt: "Åh, en ny bok av författaren till En liten hattaffär på hörnet. Jippi!". Det var nog där det blev fel. Jag väntade mig en ny likadan bok och det var det inte. För mig hade den potential att bli bra om författaren inte tvunget hade varit tvungen att se till att precis alla blev kära. Det var där som mitt intresse för boken försvann och det var så tråkigt. För jag ville verkligen tycka om den! Men myspotentialen finns där och den kan fungera om man behöver en Feelgood-roman med lyckligt slut.

Betyg : -3 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Bröllopsfixaren
Författare: Marita Conlon-McKenna
Antal sidor: 139
Förlag: Norstedts
ISBN: 9789113028040

5 kommentarer:

Gittan sa...

Va' synd! "En liten hattaffär runt hörnet" som var så söt :-)

Frida sa...

Jag älskade En liten hattaffär runt hörnet. Fick mig att vilja göra hattar trots att jag har nol intresse av det egentligen. Har ängtat efter en ny bok av författaren, men nu blir jag besviken. Och lite ledsen :(

Boklusen sa...

Ja, visst blev det lite för mycket om man säger så!

Ylva sa...

Då är det kanske tur då att jag har köpt men inte läst En liten hattaffär på hörnet. Bröllopsfixaren är med i Bokias Låna&Läs där jag är medlem.........undra vilken jag då ska läsa först? Hmmm......

Boktokig Eva Boström sa...

Gittan: Ja, det var synd!

Frida: Så var det för mig med!!!

Boklusen: Precis!!

Ylva: Ja, det är frågan... men En liten hattaffär tycker jag definitivt att du ska läsa. Den tyckte jag mycket om!!!