söndag 27 februari 2011

Oscarsgalan inatt?

Ska ni titta på Oscarsgalan inatt? Jag tänkte spela in den och se den imorgon.  Jag klarar inte alls av att vaka, så därför är det bättre att göra så.

Jag tänker inte låtsas att jag inte tycker att det är spännande att se alla kvinnornas klänningar, för det tycker jag. Det hör liksom till att beundra dem. Sedan ska det naturligtvis bli spännande att se vilka filmer som tar pris. Tyvärr har jag ju inte sett så många av de nominerade filmerna, men Interception, Alice in wonderland och Harry Potter-filmen har jag i alla fall sett. Resten får jag väl se i efterhand på DVD.

Det var ju nära att jag såg The King's Speech tidigare i veckan och utan att ha sett mer än någon trailer så gissar jag att den kommer att plocka hem minst ett pris, säkert flera.

6 kommentarer:

mimmimarie sa...

Visserligen detta är ju galornas gala men ändå, nej tack. Jag är allergisk mot galor. Det har gått inflation i dem.

Boktokig Eva Boström sa...

Alla andra galor kan jag vara utan.... men inte den här!

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Jag älskar Oscarsgalan och sitter uppe hela natten. Det har mer blivit en kul grej att sitta uppe och sedan gå direkt till jobbet :-)

klok som en bok sa...

Har inte sett den på många år men visst är det kul att titta på klänningarna och se vilka filmer som får pris! Tror inte heller jag har sett någon av filmerna som är nominerade, jag har så dålig koll på film nuförtiden:-)

Evalinn sa...

Jag har varken tittat eller spelat in...ser fram emot din rapport!

Boktokig Eva Boström sa...

Miss E: Åh, den som ändå vore ung och pigg av sig! ;)

klok som en bok: Ja, verkligen kul att se alla klänningar.
Du... jag med! Men det är väl för att jag inte ser så mycket film nuförtiden. Nu har jag dock flera som jag vill se!

evalinn: Ja, vi får se om jag får till någon! :)