söndag 27 februari 2011

Dagens fundering: TV-serie slutar

Igår såg jag det sista avsnittet av den amerikanska TV-serien Medium med skådespelerskan Patricia Arquette. Det har varit en stor favorit hos mig. En av anledningarna till att jag tyckt om den så mycket är inte bara att den varit spännande utan också att jag har tyckt om den familjen så mycket. När jag insåg att det var sista avsnittet så kändes det så otroligt sorgligt. Jag var inte alls beredd på att den skulle sluta och inte sluta som den gjorde heller. Det är så sorgligt och känns så tomt när TV-serier som jag älskat slutar. Visst förstår jag ju att de inte kan fortsätta för evigt, men det är ändå lite svårt att acceptera att det är sista avsnittet man sett.

Vilken favoritserie sörjer du att den slutat?

11 kommentarer:

BokMamma sa...

Vänner var en serie som jag sörjde när den serien slutade. Medium har jag aldrig sett ens. Kanske får göra det.

Amy sa...

Jag säger som BokMamma: Vänner.
Oj som jag grät när jag tittade på sista avsnittet.
Beverly Hills var en annan men då var jag ganska så ung och det var verkligen min favvoserie.

Hanneles bokparadis sa...

så kan det kännas efter bra serier

Evalinn sa...

Jag sörjer att CSI (originalet) i praktiken har slutat. Det fortsätter ju, men alla de mest centrala skådisarna är borta.

Fast jag sörjer inte så aktivt just nu, då jag just fått de fem första säsongerna. Tack och lov för boxar!

Boktagen sa...

Rome. Den slutade ju inte på ett vettigt sätt heller. Tror att hela deras studio brann ner eller något, därför blev det inga fler avsnitt. Suck!

Boktokig Eva Boström sa...

Bokmamma & Amy: Ja, oj vad ledsen jag var när det skulle sluta. Kändes så tomt när det var slut!

evalinn: Ja, det är också trist - när de flesta "gamlingarna" slutat. Så kände jag lite med Cityakuten!

boktagen: Men vilket jobbigt slut på serien. Man vill ju ha något sort avslut i alla fall!

Boktokig Eva Boström sa...

hannele: Ja, de blir som goda vänner!

Syster Värst sa...

De enda serier jag har följt är Medium och House, så jag kände som du i tisdags (vi spelar in måndagens avsnitt och ser kvällen efter av diverse praktiska skäl). Jag tycker också att familjen Dubois varit sympatisk och intressant att följa. När jag såg att det "bara" var 13 avsnitt denna säsong tyckte jag att det var konstigt, men jag kunde inte tro att serien skulle avslutas nu och så här!

Boktokig Eva Boström sa...

syster värst: Vad kul att du också gillade Medium. Ja, visst var de sympatiska. Jag gillade verkligen dom! Synd som sagt bara att det slutat!

klok som en bok sa...

Seinfeld!!! Även om jag tycker den spårade ur lite på slutet:-) Medium såg jag bara lite i början, tyckte den var bra men lite för otäck:-)

Boktokig Eva Boström sa...

Klok som en bok: ja, lite otäck var den ibland men bra! Så handlade det ju ganska mycket om familjen.