torsdag 17 februari 2011

Dagens fundering - Följer ni någon bokserie just nu?

Jag längtar och väntar efter nästa bok i serien om kriminalkommisarien John Cardinal, som Giles Blunt skriver om. Jag väntar också på nästa bok i serien om Althea av Veronica von Schenck. Så följer jag serien om Discworld av Terry Pratchett och serien som Hellström & Roslund skriver. Det finns fler serier som jag följer men i skrivande stund så kommer jag inte på dem. Ni vet hur det är.

Vilka serier följer du just nu?

7 kommentarer:

Annika sa...

Jag följer massor med serier. Som exempel kan nämnas serien om Roy Grace, Tom Thorne, Alan Banks, Ruth Galloway, Jamie & Claire Fraser, Fry & Cooper, Fredrika Bergman, John Cardinal och Stephanie Plum.

Listan kan egentligen göras hur lång som helst men det skulle bli lätt långtråkigt att läsa en lista som aldrig tar slut :-)

Hanneles bok-paradis sa...

så snabb hinner jag sällan vara.....

Eli sa...

Den enda serie jag kommer på just nu att jag följer är Berättelsen om Blodet av Anders Björkelid. Men bra är den!

Syster Värst sa...

Jag väntar på nästa bok i följande serier (om de kommer): Damernas detektivbyrå, Isabel Dalhousie, Scotland Street - alla tre av Alexander McCall Smith, Alan Banks-serien av Peter Robinson, Sten Wall av Björn Hellström, Veronica Lundborg av Karin Wahlberg och Monika Pedersen av Åsa Nilsonne. Detta betyder förstås att jag trots allt läser en del moderna böcker i alla fall!

Boktokig Eva Boström sa...

Eli: Anders Björkelid har jag tänkt att jag ska läsa, men det har inte blivit av.

Syster Värst: Vad kul att se vilka serier som du läser!

Hannele: Hur menar du då?

Annika: Vad många serier du läser! Många som jag inte har läst... intressant!

Lisa H sa...

Nope, jag läser ingen bokserie just nu. Eller, det skulle i så fall vara Läckbergs böcker, de har jag läst alla i rätt ordning :) Någon sm vet om det är tänkt någon fortsättning??

Boktokig Eva Boström sa...

Lisa H: Jag vet inte om Läckbergs serie ska fortsätta, men jag antar det. Det kändes inte som om den senaste boken var den sista. Och jag har inte heller hört att det ska vara den sista. Så det finns nog fler böcker att se fram emot.