fredag 28 januari 2011

Jag var tvungen att jobba över 1½ timme idag, pga av ett möte som jag var tvungen att vara med på, och med den tunga vetskapen att återigen har jag arbetat gratis (för kommer som vanligt inte att få möjlighet att kompa ut tiden och övertidsersättning kan man ju se i stjärnorna efter). Det som gör mig extra gnällig är att  detta sker efter en vecka full med möten och det har lett till att jag inte haft någon tid att göra sådant som att kopiera, rätta eller annat som jag behöver göra på plats i skolan. Och att efter dessa möten har fått papper som ska fyllas i och som tar ytterligare timmars arbete, tid som inte finns utan då måste jag använda kvällstid då jag egentligen ska sitta och planera lektionerna. Det som gör mig ännu mer ledsen är att jag dessutom varit tvungen att hämta barnen senare än vanligt! Efter att komma hem stressad och på uselt humör över allt detta så vänder humöret totalt när man hittar en fin award, med en fin motivering:

Boktokig förtjänar också en utmärkelse, jag tycker om denna bokblogg eftersom den är mycket information och vacker, och för att bloggaren har ett bra och vårdat språk.
Så nu tänker jag inte gnälla en stavelse till utan bara vara lycklig över att det finns de som uppskattar min blogg och att det finns så snälla människor där ute! Tusen, tusen tack Kim!!!

Ta upp närmsta bok, slå upp sidan 18 och läs rad 4, vad står det där?
för denna ljushyllta person, med sitt skälvande skratt
(Ur boken Cap Estrel)

Vad var det senaste du såg på TV?
Konståkning igår (en liten stund)

Bortsett från datorn, vad hör du på just nu?
Fräs från stekpannan (maken lagar mat, jag lagar på veckan och han på helgen)

När var du senast ute och vad gjorde du då?
Gick från bilen och in efter att ha hämtat barnen på dagis

Vad har du på dig?
Svarta byxor, brunmönstrad tunika

Vilken var den senaste filmen du såg?
Harry Potterfilmen.

Skulle du överväga att flytta utomlands?
Ja, en kortare tid. Men inte för alltid för jag tycker om att bo i Sverige


Jag ger utmärkelsen vidare till:
Inredning med mera eftersom jag tycker det är en blogg med fina inredningstips. Jag har noll känsla för sådant där, så jag beundrar allt som hon åstadkommer och jag tycker det är så trevligt att vara inne på hennes blogg och titta.

3 kommentarer:

franziengland sa...

Grattis! Vilken tur att awarden kom en dag när du verkligen behövde den ;) . Kram!

Astrid sa...

GRATTIS till awarden!
Jag är ofta inne och tittar på din blogg och har fått många trevliga tips därifrån.
Tycker också om dina kommentarer, så lycka till!

Boktokig Eva Boström sa...

Tack snälla!!!