måndag 4 oktober 2010

Dagens fundering: Springa och lyssna på bok

Jag har i helgen prövat att springa och lyssna på talbok samtidigt. Tyvärr så fungerade det inte så bra. Eller rättare sagt. Det gick att lyssna på talboken, men den hjälpte mig inte att göra det lättare att springa. Boken fångade mig inte. Jag vet dock inte om det beror på boken eller om det bara är svårt att lyssna på bok samtidigt som jag springer. Fast jag har en känsla av att val av bok spelade in. Jag lyssnade på Pagini-kontraktet och den har jag lyssnat på sedan i sommar. Jag kommer inte in i boken och lyssnar alldeles för sällan. Jag tänkte att jag skulle passa på att lyssna en hel timme när jag inte störs av något annat. Fast det var nog inte så smart tänkt. Jag skulle ha tagit en annan bok. En bok som jag fastnar i och tycker är spännande. Då kanske det hade fungerat bättre att lyssna och springa. Jag får ta och pröva en annan bok nästa gång.

Är det någon annan som prövat att springa och lyssna på bok samtidigt?

6 kommentarer:

Boklusen sa...

Inte på en bok, men däremot sommarpratarna och det funkade utmärkt. Det är nog valet av bok som är fel.
Nu har jag bytt mobil och fick med ett par värdelösa hörlurar, så jag måste köpa ett par nya. Så nu joggar jag utan något som helst ljud...

Fröken S sa...

Nej, men promenader och ljudböcker passar bra. DÅ behöver man inte koncentrera sig så mkt på springandet. Är dessutom ganska beroende på att ha go musik som peppar mig till springande. När jag nu kommer ut genom dörren alls.

Hanneles bok-paradis sa...

köra bil och lyssna en bok passar kanske bättre..

cecilia sa...

Jag har sprungit till ljudböcker eller snarare joggat. Det gick jättebra men där emot så tror jag inte att man ska springa för fort för då tappar man fokuset på boken och så ska man nog inte ha en för "svår" bok utan en lätt och trevlig bok =)

Laila och Johan sa...

Jag tycker det är toppen att springa och lyssna på bok. passar perfekt när man ska ut på långsamma långpass där det bara är att nöta på.

Lisa sa...

Har faktiskt aldrig provat, men jag kan tänka mig att jag har lättare för att promenera till en bok. När det ska joggas så måste det till peppande musik för att hålla igång mig..! (eller bara naturens ljud om man är i skogen)