onsdag 22 september 2010

Dagens fundering - Väntar på

Det finns några författare som jag har väntat länge på att de ska komma ut med en ny bok. Det är Torey Hayden, som jag plöjde igenom under slutet av 90-talet och även några under 2000-talet, och älskade. Den senaste bok som jag läste av henne måste ha varit 2005. Det är Giles Blunt vars böcker jag läst med förtjusning. Det var 2008, som jag läste en bok i seie om kriminalkommisarie Cardinal. Så finns det säkert fler författare som jag inte kommer på i skrivande stund. Det är så jobbigt att gå och vänta och längta! Speciellt när man inte vet om och när det kommer en ny bok! Nu har jag sett att Giles Blunt äntligen kommit med en ny bok i sin serie om Cardinal... fast den har getts ut på engelska och finns bara att köpa via Amazon. Jag undrar när den kommer på svenska!?! Ska jag invänta det eller ska jag äntligen låta min väntan få ett slut?

Vilken bok har du väntat länge på?

Inga kommentarer: