söndag 8 augusti 2010

Dagens fundering : läsa i sängen

Ligger och läser i nya sängen! Den är verkligen bra för sängläsning! Vi hade en rätt så ny säng, men det var en Continentalsäng och min man kastar sig i sängen ( verkligen kastar - han hoppar upp i luften och byter från vänster till höger sida) och jag får en smärre hjärtattack när det händer! Det kändes väldigt tydligt i den gamla sängen! Tänk att jag kunde sova mig genom sånt förr! I alla fall köpte vi två rnkelsängar denna gång, där man kan hissa upp huvudändan! Otroligt härligt när man vill läsa! Så nu har detta blivit mitt favoritställe när jag ska läsa.

Brukar du läsa i sängen?

8 kommentarer:

Boklusen sa...

Självklart!!! Varje kväll och ibland annars också;)!

BokMamma sa...

Låter riktigt härligt att kunna hissa upp huvudändan. För egen del läser jag mest i sängen. Tiden innan jag ska gå och lägga mig är oftas den tid jag får till att läsa.

Amy sa...

Jag läser i sängen hela tiden. Fast jag får ju bulla upp med kuddar för att kunna ha lite stöd för ryggen. ;-)

enligt O sa...

Ja, men jag somnar lite för lätt. Favoritplatsen är min solstol, men den kommer kanske inte användas så mycket mer med tanke på allt regn.

Lena sa...

Jag läser ofta i sängen. Vi köpte oss också elevationssängar för något år sedan och visst är det härligt att kunna hissa upp huvudändan när man skall läsa. Helt underbart faktiskt.
Ha en bra söndagkväll....Lena

Anonym sa...

Hemma läser jag oftast i sängen faktiskt. Både innan jag somnar och när jag vaknat (på helgmornarna då). Kunde jag hissa upp huvudändan så skulle jag antagligen ligga där jämt :).

Boktokig Eva Boström sa...

Det verkar som om sängen är en populär läseplats! Jag undrar om det är den vanligaste läsplatsen i hemmet.

Lisa sa...

Nämen! Jag och min kille köpte också nya sängar för två veckor sen! :) Men ingen sån där lyxig som du.. Men det funkar ändå bra att läsa i sängen med ett par kuddar bakom ryggen. Annars läser jag mest i soffan. Eller vid köksbordet, när jag äter (om jag är själv hemma alltså).