torsdag 29 juli 2010

Dagens fundering- läsarväder

Idag är det grått, mulet och regnigt! Jippi! Perfekt läsarväder! Jag har legat i soffan och läst medan lilltjejen sovit och stortjejen varit hos kompis! Sååå lugnt och skönt jag haft det! Jag har verkligen njutit!

Jag måste nog erkänna att jag tycker att regnigt väder är bättre läsarväder än soligt. Först och främst är det lagom temperatur. För det andra så slipper man solljus i ögonen. För det tredje kan man med gott samvete läsa inomhus vilket är både bekvämare OCH man slipper fajtas med getingarna. För det fjärde så är jag mer avslappnad när det är regnigt väder (vad nu det beror på).

Vilket väder tycker du är bästa läsarvädret?

2 kommentarer:

BokMamma sa...

Jag föredrar också mulet och regnigt när jag ska läsa. Är det fint väder och man har semester känner jag mest press att man borde göra något och inte "bara" ligga inne och läsa.

Emma sa...

Just nu känns regn som det perfekta läsvädret! Jag är så glad åt regnet nu, men sol kan också vara härligt när man kan ligga i en hängmatta eller på en badstrand och läsa.