onsdag 26 maj 2010

Kunde inte låta bli

Jag såg inlägg om en muminquiz och jag kunde verkligen inte låta bli att göra den. Resultat blev att jag är...

Boktokig's Result: Mumintrollet
on quiz: Vem är du i Mumindalen?
Du är mest lik Mumintrollet. Han är pålitlig,
snäll, äventyrlig och nyfiken på det mesta, men samtidigt ganska rädd av sig. Han
vågar sällan ge sig ut på äventyr på egen hand. Mumintrollet bor med sin mamma och pappa och han älskar verkligen att bo i Mumindalen. Han har många vänner som han alltid ställer upp för.
Quiz SchoolTake this quiz & get your result


Vad är du?

2 kommentarer:

Andasin sa...

Vad kul med Mumintrollet!

Och ja, grönska gör gott för själen! Sedan har jag för mig att jag läst för länge sedan att grönska även gör gott för kroppen. Att röra sig i naturen omkring och i det gröna är läkande :)

klok som en bok sa...

Jag blev muminpappan.

Du är mest lik Muminpappan. Han är en romantiker som ofta drömmer om vilda äventyr. Muminpappan är väldigt händig. Han har till exempel byggt hela Muminhuset alldeles själv. Och så är han bra på att skriva. Han har skrivit en bok om sina bravader i ungdomen. När Muminpappan var liten bodde han på barnhem, men nu bor han med sin familj i Mumindalen.

Men jag har knappt läst mumintrollet så det säger mig inte så mycket...