torsdag 25 mars 2010

Ska jag? Vad tycker ni?

Uppdatering: Jag tog bort min lilla undersökning eftersom den visade att de flesta tyckte ingen länkar till inköpsplatser behövdes, så då kör jag på det!

Jag har funderat fram och tillbaka hur jag ska göra. Jag har sett att en del bokbloggare har länkar till ställen där man kan köpa boken som de recenserar, om den fortfarande finns att köpa på nätbokhandlarna. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Å ena sidan så tycker jag det kan vara skönt att kunna klicka direkt till köpställe när jag läst en recension. Å andra sidan blir det ju lite snedfördelad reklam. Det blir ju bara några nätbokhandlar som jag länkar till. Och behövs det verkligen länkar? Tycker mina läsare att det underlättar? Eller blir det bara ett jobbigt inslag? Ja, tankarna snurrar verkligen. Vad tycker ni? Ni som läser mina reflektioner?

Tyck till i min undersökning i högermarginalen!

6 kommentarer:

Andasin sa...

Nej det tycker inte jag behövs. Att få en länk till förlagen är däremot kul.

Anonym sa...

Nej. Länka till prisjämförelsesajt istället. Bokfynd.nu tycker jag fortfarande är bäst. Men du kanske har någon annan favorit...

klok som en bok sa...

Nej jag tycker inte det behövs. Är ju inte speciellt svårt att göra en sökning och själv hitta var man kan köpa den. Möjligtvis kan man länka om det bara finns att köpa på ett ställe.

Boklusen sa...

Jag tycker inte heller att det behövs. Vi vet alla mycket väl var vi kan köpa böcker!!

Ango sa...

Jag har reklam i min bok- och filmblogg, men bara till ställen som jag verkligen rekommenderar och då ställen som säljer böcker och filmer.
Detta är ju reklam ute i marginalen, och inte i inläggen. Då stör inte reklamen lika, i mitt tycke alltså!

Anonym sa...

Har inte reflekterat över att länkarna faktiskt blir reklam för en sida... hmm, måste nog tänka över hur jag själv länkar... Tack för att du fick mig att vakna :-). Och nej, dom behövs inte.