tisdag 2 mars 2010

Läst i februari

Jag inspirerades att göra en sammanfattning om det jag läst i februari.

Edward Finnigans upprättelse av Roslund & Hellström (Betyg: +4)
Stanna hos mig av Lindsay Nicholson (Betyg: +4)
Ett ljus i mörkret av Agneta Sjödin (Betyg: +4)
Systrar emellan av Kristin Hannah (Betyg: +3)
Flickan under gatan av Roslund & Hellström (Betyg: +4)
Den jag ville ha av Sheila O'Flanagan (Betyg: 3)
Postcard Killers av Liza Marklund & James Patterson (Betyg: +3)
Den röda grevinnan av Yvonne Hirdman (Betyg: -4)
Trollkarlens trast av Martin Davies (Betyg: +4)
Victoria Drottning med tiden av Herman Lindvist (Betyg: 4)
Om kärlek och andra demoner av Gabriel Garcia Márquez (Betyg: 4)
Karlstads zoologiska av Helena Hellquist (Betyg: +3)
Drottning Silvias festklänningar & de kungliga smyckena av Cay Bond & Göran Alm (Betyg: 4)

Deckare: 3 st
Biografier: 4 st
Historiska romaner: 2 st
Faktaböcker: 1 st
Chick-Lit: 2 st
Magisk realism: 1 st

Svenska: 8 st
Irländska: 1 st
Brittiska: 2 st
Amerikanska: 1 st
Colombianska: 1 st

Betyg +4: 5 st
Betyg 4: 3 st
Betyg -4: 1 st
Betyg +3: 3 st
betyg 3: 1 st

Totalt: 13 st

Kvinnor: 8
Män: 6

Bäst: Trollkarlens trast av Martin Davies eller Flickan under gatan av Hellström & Roslund
Minst bra: Den jag ville ha av Sheila O'Flanagan

5 kommentarer:

Bokomaten.. sa...

Du kanske skulle ha en kategori med blåblodigt också.;) Två drottningar och en "Grevinna".;)

Kristina Simar sa...

Hej! Jag är inte så kunnig på detta med att kommentera. När jag gjort det, har det kommit till min egen sida. Därför vågar jag inte göra det. Pinsamt, som döttrarna säger. Om man gillar böcker i en mansdominerad värld, med mycket dialoger, så gillar man nog denna. Prova. Jag lägger till din sida som favorit, kanske jag kan få lite tips, eller se vad du gillat de böcker jag läst, om vi nu har läst samma. Trevligt att du gjorde ett inlägg/Kristina

Boktokig Eva Boström sa...

Bokomaten: Hahaha... ja, det skulle jag kunna ha!

Kristina: Tack för att du kommenterade. Det gick ju bara bra! Jag ska ta och pröv aläsa den.

klok som en bok sa...

Verkar som du haft en härlig läsmånad, nio av tretton böcker får 4 i betyg! Kul!

Anonym sa...

Jösses vad fort du måste läsa! Jag blir grön av avund...
Härligt att så många av böckerna varit riktigt bra!