torsdag 4 mars 2010

Dagens fundering: Bakning med bok

Jag älskar att baka. Nästan lika mycket som jag älskar att läsa. Jag tycker om baka med bok. Jag har en laptop och det finns massor av recept där ute på nätet, men jag föredrar ändå att baka från bok. Det ger en speciell känsla som jag inte kan förklara. Dessutom så slipper man vara orolig att man ska fläcka ner sin laptop. ;) Speciellt som jag brukar låta mina barn vara med och baka.

En annan sak som gör att jag föredrar böcker är det så mysigt att krypa upp i soffan och läsa alla goda kakrecept och drömma och planera vad man ska baka. Inte lika mysigt med laptopen!

Hur är det med er? Föredrar ni det ena eller det andra eller spelar det ingen roll?

4 kommentarer:

EvaB sa...

Jag ställer mig också på boksidan! Böcker med recept på mat och bakning är ren underhållning,och ger njutning också helt teoretiskt.

Boklusen sa...

Det är samma med mig! Jag älskar både bakböcker och kokböcker!! Att sitta och titta i dem och fundera är en trevlig sysselsättning. Min dotter är nästan lika flitig som jag på att läsa bakböcker!! Internet är bra, men inte lika mysigt!!

Anonym sa...

Jag med! Jag älskar kokböcker - och bakböcker. Och jag älskar att baka! Har ett rostbröd i ugnen nu faktiskt :). Böcker är ju helt klart att föredra, men det händer såklart att datorn får fungera som receptbok ibland, men den står på behörigt avstånd från degen/smeten :).

Anonym sa...

Rostbröd är bröd som man rostar :-). Vi kallar det så här hemma.
Bröd med frukt i går inte hem så det har jag inga recept på, tyvärr.