onsdag 20 januari 2010

Torntuppen av Jan Fridegård

Varför har jag inte läst denna tidigare? Den var ju jättebra! Det är första boken jag läst av Jan Fridegård. Jag vet, jag vet... Jag borde ha läst Trägudars land, men det har aldrig blivit tillfälle. Jag får se till att läsa den också någon gång!

Denna bok handlar i alla fall om soldaten From som dött. Han flyger omkring och funderar på livet efter döden. Jag tycker att det är en härlig skildring av livet efter döden.

Betyg: 4 av 5
~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Torntuppen
Författare: Jan Fridegård
Antal sidor: 171
Förlag: W& W
ISBN: 91-46-15357-8

1 kommentar:

Rondine sa...

Har du läst ngt. av Arto Paasilinna?
Om inte, tror jag att du skulle uppskatta hans böcker?
Helt galna, men underbara historier.
Älskar hans böcker och önskar att jag inte läst så många ännu.
Tur att han är så produktiv.
Tror inte att jag läst ngt. av Fridegård.
Lite allvarligare stoff?