onsdag 27 januari 2010

Snöoväder = läsväder?

Jag är hemma idag med mina barn. Egentligen borde väl detta snöoväder vara ett riktigt läsväder, men har inte hunnit läsa så mycket ännu. Men jag har påbörjat en intressant bok när lilla tjejen sov lunch och stora tjejen pysslade lite för sig själv. Tyvärr var jag tvungen att besvara lite jobbmejl (jag vet, jag vet... borde verkligen inte jobba på min lediga dag... men måste svara så det är gjort och jag inte behöver grubbla över det) så jag hann inte läsa så mycket.

Däremot har jag planerat att läsa lite högt för äldsta dottern, kanske den yngsta med. En riktig mysstund!!!

Men vi (båda döttrarna och jag) har lekt med de små plastdjuren. Så har jag dammsugat golven och tvättat. Så lite har jag i alla fall gjort!

Vad har ni för er idag?

3 kommentarer:

boksnoken sa...

Jobbat. Lagat middag. Hjälpt de två äldsta döttrarna med läxorna. Badat minstingen. Tittat på Robinson Karibien.
Det var min dag :-). Nu väntar sängen och en bok!

klok som en bok sa...

Gått en liten, liten rund med hund och vagn i alla snö. Det var en pärs!

Linda sa...

Jag skulle aldrig har läst smsen men nu är det ok:). Jag pysslade med mina pärlor i går när det var oväder. Böckerna tar så mycket tid att jag glömmer mina andra intressen.hm.