måndag 7 september 2009

Dagens fundering - Göra listor?

Jag har läst bilderboken Lennarts listor för min dotter och började då fundera kring listor (Bokens huvudperson Lennart är nämligen förtjust i att göra listor). Jag tycker om att göra boklistor. Jag gillar även att göra packlistor när man ska ut och resa. Jag gör även en och annan lista om andra saker. Är det så att om man gillar att göra listor så gillar man även att göra boklistor? Eller kan man gilla att göra boklistor även om man inte gillar att göra andra listor? Hmmm... Vad säger ni? Hur är det för er?

2 kommentarer:

Rondine sa...

Gör nästan aldrig listor..
skulle vara shoppinglistor och har
kanske gjort packlista nån´enstaka gång.
Nej, nu ljög jag.
Kom-ihåg-listor på jobbet också!
Jag tror att man gör listor om man känner att man behöver det.
Somliga finner större nöje i det än andra.
Skulle vara intressant att göra boklista, för att se hur många böcker man plöjer på ett år och om man läser mer under vissa perioder.
Vet inte om jag orkar bara.
Vad läser du just nu?
Har precis läst Den mörka ängeln av Mari Jungstedt. Dessförinnan en lång räcka av Jo Nesbös böcker.
I går kväll började jag på Långa Lappflickan av Åke Lundgren.
Johan Theorins´ Nattfåk har jag också läst ganska nyligen.
Har skickat efter Bodil Malmstens nya från Bokus samt lite annat.
Apropå barnböcker; har du läst Pojken och hans ulliga får av Anna-Clara Tidholm? (Är lite osäker på om hon stavar med C el.K)Den är en av mina absoluta favoriter, p.g.a att den är på rim och att den är så rolig att göra teater på.

Boktokig Eva Boström sa...

Rondine: Jag har skrivit svar i din blogg.

Om det är någon mer som är nyfiken på vad jag läser just i skrivande stund så är det:I en familj finns inga fiender.