söndag 26 april 2009

Livet på en kylskåpsdörr av Alice Kuipers

Rent spontant så säger jag: Denna måste ni läsa (om ni inte redan gjort det vill säga)!!! Det är en bok som består av meddelanden mellan en dotter och hennes mamma. Post-it meddelanden som sätts på kylskåpet. Det är en annorlunda bok och jag förvånas över hur mycket dessa meddelanden ändå ger en handling. Dessutom gillar jag verkligen att man låtit sidorna i boken vara gula! Jag blev dock sorgsen av att läsa den, bland annat för att det är så tragiskt att så mycket av deras kommunikation består av post-it lappar.
Betyg: +4 av 5

3 kommentarer:

Ango sa...

Jag gillade inte riktigt den här boken. Jag hade svårt för att de i den situation de befann sig i fortfarande bara kommunicerade med post-it-lappar. Jag vill tro att man faktiskt spenderar med fysisk tid med varandra i ett sådant läge, och det retade jag mig på.

Sofie sa...

Ohh va nyfiken jag blir!! Bara bokidén e ju häftig... Då får ännu en bok läggas till listan=)

Annika Estassy sa...

När jag var i min värsta tonårsperiod kommunicerade mamma och jag bara med lappar! Det gick som tur var över...