torsdag 23 april 2009

Svart marmor av David Ericsson

Boken handlar om Jack, som är långtradarchaufför. Han får tillsammans med sitt ex Lea bekymmer med ett ordenssällskap, som utnyttjar kvinnor. Ibland blir man osäker på om det hela verkligen sker. Det handlar också om hur Jack slits mellan sin fru Sanna och sitt ex Lea.

Visst tyckte jag att boken var spännande men det som jag uppskattar mest med den är att den handlar om en långtadarchaufför. Att han skildrar vardagen som sådan. Det hårda livet både på vägarna, men också hemma. Det är bokens tjusning. Det är det som jag vill läsa om! Tyvärr tycker jag att historien med ordenssällskapet faktiskt drar ner på betyget. Jag tror jag måste ta och läsa böckerna innan denna, för jag vill läsa mer om denne långtrarchaufför.


Betyg: +3 av 5

1 kommentar:

Ango sa...

Den här har jag också i bokhyllan, liksom en annan bok av honom som heter "Truck stop". Den är en samling noveller, men den har jag inte läst ännu...