tisdag 24 februari 2009

Hur kunde det gå på något annat sätt?

Jag hade bestämt mig att i år skulle jag inte köpa något på bokrean. Det var inget som kändes aktuellt att köpa, förutom en bok som jag var nyfiken på att köpa. Fast jag bestämde mig att jag skulle klara mig utan den boken. Så blev stora tjejen sjuk och jag var ändå tvungen att handla mjölk. Så jag var tvungen att åka till ICA och vad kommer jag ut med... Jo, mjölk och fem böcker. En till stora tjejen, en till lilla tjejen och tre till mig själv. Ja, så kan det gå när man inte har tänkt handla något. ;) Man kan ju inte säga nej till att ett sjukt barn vill ha en bok och då måste ju det andra barnet också få ett. Fast sedan rämnar logiken... för tre böcker till mig själv... var är logiken/rättvisan i det? Vad jag köpte? Jo dessa böcker:

Sucka mitt hjärta men brist dock ej av Mark Levengood
Jag älskar, älskar, älskar denna bok. När jag är ledsen och nere ska jag slå upp den och läsa lite!


Barns tankar om mormor och morfar, farmor och farfar av Grethe Dirckinck

Den här boken verkar kul. Jag återkommer med en recension om den så fort jag hunnit läsa den.

Chokladboken

Jag älskar choklad. Behöver jag säga något mer?




Gissa hur mycket jag tycker om dig av Sam McBratney och Anita Jeram

En bok som jag tycker är så mysig. Recension av den kommer på min barnboksida: http://barnbokskatten.blogspot.com/


Djur i havet (Little people Fisher Price)
Jag tycker det är härligt med böcker där man kan känna på bilderna för de små. Recension av den kommer på min barnboksida: http://barnbokskatten.blogspot.com/

1 kommentar:

Anonym sa...

ja jag brukar ta kardemumma i det är så gott.
Kram lena