söndag 13 februari 2011

Lek med döden av Sigander, Trenter och Falk

LL-förlaget (Centrum för lättläst) har gett ut boken Lek med döden. Det är tre mordhistorier om farliga kvinnor. Boken tilltalar mig mycket. Det är nästan lite skräck-noveller över det hela. Det handlar om en syster som ber sin adoptivsyster leka en farlig lek, en gammal dam som är rädd för inbrottstjuvar och Janet som åker in till London och träffar en gammal arbetskamrat.

 Jag tycker LL-förlaget gör sånt bra jobb med att ge ut böcker som är lättlästa och bra. Otroligt viktigt för alla som inte har så lätt att läsa. Fast jag läser bra så tycker även jag om att läsa deras böcker. Jag har läst flera böcker som jag tyckt riktigt mycket om!

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Lek med döden
Författare: Helena Sigander, Ulla Trenter och Bertil Falk
Antal sidor: 114
Förlag: LL-förlaget
ISBN: 978-917053335-8

Inga kommentarer: