söndag 13 februari 2011

Dagens fundering - Vad tycker ni om klassikerboxar?

Jag har en förkärlek för när man kan köpa klassiker i boxar. Nu släpper ju Bonnier en inför bokrean. Det är en Äventyrsklassikerbox och en Uppväxtklassikerbox. Jag gillar sammansättningen i båda. I Äventyrsklassikerboxen finns Robinson Crusoe, Skattkammarön, Robin Hood, Jorden runt på 80 dagar samt De tre musketörerna. I Uppväxtklassikerbox finns Alice i Underlandet, Den hemliga trädgården, Pappa Långben, Unga kvinnor samt Agnes Cecilia – en sällsam historia. I min bokhylla står redan en box med Shakespeares samlade verk och en box med English classics. Narnia-böckerna kom inte i en box men det var ett år ett erbjudande där man kunde köpa allihop förpackade tillsammans. Likadant med Mina drömmars stad-serien. Jag köpte också nyligen en box med engelska barnböcker. Jag älskar när de gör så! Det är så praktiskt och så får man tummen ur och köper. Dessutom brukar det ju vara ett bättre pris också - och det är ju inte helt fel! Jag säger bara:
- Fram med fler boxar! Speciellt klassiker!

Vad tycker du om boxar/klassikerboxar? Tror du att du kommer köpa någon av de som Bonnier släppt inför denna bokrea?

9 kommentarer:

Metta Karlsson sa...

Jag har köpt båda :) har annars Prousts På spaning efter den tid som flytt, Drömmars stad-serien och en hel del samlingar av flera i en-bokformat. Som du säger, riktigt roligt att köpa boxar av det här slaget när man får med en och annan bok som man inte ens hört talas om.

Hanneles bok-paradis sa...

trevlig idé om man inte vill springa på antikvariat.

Eli sa...

Jag fick den ena från Bonnier så risken är att jag köper den andra också ;)

Evalinn sa...

Jag kommer nog inte köpa någon av dessa, men annars gillar jag boxar och "kit" över huvudtaget. Smink, böcker, whatever. Är det ett "kit" så är det liksom lite extra! :-)

Boktradition sa...

Gillar också boxar, även om jag endast äger en själv (narnia-böckerna). Vet inte vad jag tycker om de här just, det är svårt att inte lockas av dem men tycker det är fult gjort att trycka upp böcker enbart för bokrean.

Just klassiker boxar är svårt, själv tenderar jag alltid att ha ett par av böckerna redan. Föredrar nog de med bokserier...mycket hellre boxar än otympliga samlingsvolymer

Boklusen sa...

Jag kommer nog inte att köpa någon av dessa boxar, men gillar idéen med boxar. Hoppas att de kommer ut med fler varianter!

Bokbrus sa...

Jag är framför allt sugen på att köpa bonniers äventyrsbox till min dotter. Jag tror den skulle passa henne perfekt.

Men kanske blir det båda två för flickrumsboxen är inte fel den heller :-)

Västmanländskan sa...

Lite sugen är jag allt ;)

Boktokig Eva Boström sa...

Böcker, böcker, böcker: Jag får nog göra det också!

Hanneles bok-paradis: Tyvärr springer jag på bokantikvariat alldeles, alldeles för sällan.

Eli: Jag måste nog ha båda jag med!

evalinn: Det är sant. Boxar och kit är bra inte bara när det gäller böcker. TV-serier är ju också trevliga som boxar!

Emma-Johanna: Fast på ett sätt är det ju kul också att de gör något som bara är för bokrean. det gör ju bokrean lite speciell.

Boklusen: Det hoppas jag med!

Bokbrus: Det är härliga äventyrsböcker! Så det passar säkert!

Västmanländskan: Jag med! ;)