onsdag 29 september 2010

Tedags för normalt byggda damer av Alexander McCall Smith

Alexander McCall Smith skriver så lättlästa och roande böcker. Jag älskar hans böcker om Damernas detektivbyrå. Jag känner hur jag är där i Afrika när jag läser hans böcker. Denna gång är det Tedags för normalt byggda damer som snabbt förflyttar mig dit.

Jag tycker om hur Alexander McCall Smith använder Afrikanska ord och uttryck. Jag tycker också om den varma humorn, som finns i böckerna. Även om jag inte hade fått boken signerad, så skulle detta vara en bok som får stanna i min bokhylla. Detta eftersom det är en bok som gör mig på gott humör, bara genom att titta på den! Mma Ramotswe känns som en gammal vän och henne kommer jag att återkomma till fler gånger.

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Tedags för normalt byggda damer
Författare: Alexander McCall Smith
Antal sidor: 256
Förlag: Damm förlag
ISBN: 978-91-7351-582-5

Inga kommentarer: