måndag 9 augusti 2010

Fatta eld av Suzanne Collins

Tålamod är inte min starka sida skulle det visa sig. Jag kunde vänta 5 dagar innan jag slukade boken!!! Nu väntar jag redan otåligt på del tre. Nåja, oktober ligger ju inte så långt bort. Jag får väl sysselsätta mig med lite annan bokläsning medan jag väntar på att dagarna ska gå!

Boken är en fortsättning på Hungerspelen. Sluta genast att läsa detta nu om du inte läst Hungerspelen. För detta vill du inte veta om du inte läst Hungerspelen. Och du vill absolut läsa Hungerspelen om du inte läst den. Jag lovar!

Katniss och Peeta blev segrare i första boken och ska åka på segerturné i denna bok. President Snow är mycket arg på Katniss. Det är lite oroligheter ute i distrikten och detta skyller han på Katniss. Katniss funderar på hur hon ska göra för att hennes familj och de hon känner ska vara i säkerhet. Då kommer en oväntad nyhet.

Betyg: +4 av 5

-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Fatta eld
Författare: Suzanne Collins
Antal sidor: 319
Förlag: BonnierCarlsen
ISBN: 978-91-638-6117-8

5 kommentarer:

Fru E sa...

Och snart kommer del 3!! :-) (på engelska)

Boklusen sa...

Tack för boktipset! Nu kan du läsa vad jag tyckte om boken...

Boktokig sa...

När kommer 3:an på engelska?

Lisa sa...

Här har du en till som väntar på tredje boken! Tror att den kommer på engelska nu i augusti och på svenska i oktober. Jag kommer vänta till oktober, vågar inte läsa på engelska då jag är rädd att inte fatta och missa något väsentligt i storyn.. (har aldrig läst en roman på engelska.. borde verkligen ta mig i kragen och försöka mig på det!)

miaring sa...

I slutet av augusti, har jag och min äldste son ställt in oss på att läsa den tredje delen (på engelska). Härmskrika heter den på svenska och jag har glömt var den heter in English. Hoppas att den är lika bra som Hungerspelen. Fatta eld var lite för lik ettan, en upprepning, tyvärr tycker jag.