tisdag 10 augusti 2010

Första arbetsdagen

Första arbetsdagen avklarad, barn hämtade på förskolan och middag lagad samtidigt som jag försöker hindra barnen från diverse upptåg. Middag intagen med två barn som inte riktigt är på humör. En vill inte alls sitta på sin plats utan vill bara vara hos mig. Fast det duger inte heller. Men efter middagen blir det lite lego-lek och då blir alla gladare.

Men nu är jag helt slut på. Jag tror inte ens jag orkar läsa något ikväll. Det blir nog TV:n ikväll. Något lättsamt och lättsmält.

Har ni alla andra börjat jobba efter semestern? Hur har det gått?

7 kommentarer:

Boklusen sa...

Jag började jobba i måndags och det känns ganska bra ändå, även om det naturligtvis är skönt att få vara ledig. Det värsta är att det fortfarande är svårt att somna i tid på kvällen och klockan ringer tidigt på morgonen...

klok som en bok sa...

Jag är fortfarande "ledig" eller vad man nu ska kalla det när man är arbetslös...

Annika sa...

Jag är inne på min andra jobbvecka efter semestern och det känns allmänt segt. Jag vet inte om det beror på jobbet i sig eller om den något olustiga känslan beror på att min yngsta dotter lämnar boet på lördag för att gå gymnasium på annan ort. Jag kommer att vara helt själv snart, vad i all världen ska jag göra då?

Min plats i solen sa...

Det kan ju vara lite segt att komma igång igen efter semestern men jag hoppas att ni alla kommer in i vardagen och dess rutiner snart igen. För mig sätter det igång igen om 2 veckor. Fram tills dess försöker jag njuta så mycket som jag bara kan och krama ur det sista ur sommaren.

Ta hand om dig!
Kram Lotta

Lisa sa...

Nope, har semester denna vecka också. Men börjar få riktig jobbångest, drömde till och med om det inatt! Och det var inte positivt, drömde att jag var flera timmar försenad till jobbet så jag skulle smsa chefen och höra om jag kunde komma dagen efter istället. Haha, så knäppt! Men vet inte hur det gick för jag vaknade. Haha.

boksnoken sa...

Jag är ledig ännu nästa vecka, är ledig 6 veckor i sommar :-). Fyra veckor semester + två veckor föräldraledighet. Jag njuter av min ledighet och ser väl inte precis fram emot att börja jobba. Det brukar kännas segt efter en lång ledighet, men efter ett tag rullar det ju på som vanligt...

Rondine sa...

Har redan jobbat två veckor, var ledig i fem.
Första dagen är alltid lika jobbig, man känner sig helt vilsen.
Men, sen rullar dagarna på utan att man hinner reflektera så mycket.
Kan i alla fall inte klaga på semestervädret som var helt ljuvligt och vi har fortfarande SÅ varmt. Luftfuktigheten gör att värmen känns lite mer, ska vi säga plågsam?
Nu vid 18 på kvällen är det "bara" drygt 23 grader, men det är i skuggan det.