måndag 28 december 2009

Sjöjungfrun av Camilla Läckberg

Sjöjungfrun handlar om en man som försvunnit och andra män som fått hotbrev. Erica är höggravid med tvillingar och hjälper som vanligt Patrik med ledtrådar.

Boken var spännande, lättläst och underhållande. Jag önskar bara att Camilla skulle skriva ännu mer om hur det är för Erica, för det är Ericas liv som gör böckerna. Jag skulle vilja ha mer av hennes tankar och känslor och vardagsliv. Är det för att jag själv är småbarnsmamma? Var tvungen att kolla till barnen när de sov, när jag läste boken. Och med detta sagt måste jag kasta mig över nästa bok i serien. Sjöjungfrun slutade ju så spännande!!!

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Sjöjungfrun
Författare: Camilla Läckberg
Antal sidor: 3358
Förlag: Forum
ISBN: 978-91-37-13145-0

1 kommentar:

Pockethexan sa...

Jag vill inte läsa det här inlägget för jag vill inte veta vad den handlar om för den ligger fortfarande orörd hemma o jag funderar nästa på att köpa en ny så jag får ha kvar min autograf i en "fin" pocket..

Men jag vill kika in o önska ett gott slut o ett läsvärt 2010!

Kramis från Pockethexan själv!

PS;du har kanske sett att jag träffade Läckberg före jul? om inte är du välkommen in o kika om du vill.DS