söndag 27 december 2009

Jodå... det kan bli för mycket snö!

Vi tillbringade julhelgen på rätt ställe om man längtade efter snö. Det snöade alla dagar vi var där. Det snöade allra värst dagen vi skulle åka. Jag var ute och skottade en gång och det syntes inte efter en halvtimme. Min svärfar var ute och skottade flera gånger (stackars honom!!!). Tur i oturen var väl att det i alla fall var lätt pudersnö. Den var inte tungt att skotta. Men det var helt galet mycket snö som kom (och då är jag ju ändå Norrlänning!!!). Jag vadade i snö för att köpa mjölk på förmiddagen trots att plogbilen varit där och skottat på morgonen! Det var som om någon där uppe tyckt att "Nu ska de få se på snö... efter det här kan de i alla fall inte klaga på lite snö!"

Jag måste också erkänna att jag var orolig att vi inte skulle ta oss hem idag, men det gick bra. Men lite läskigt var det att åka bil, när snön yrde som den gjorde! Man såg ju knappt något. Tur det inte var jag som körde!!!

Läs mer och titta på bilder här eller här.

I övrigt har vi haft njutit av god mat och trevligt sällskap! Förutom min envisa förkylning (som nu ääääntligen gett med sig) och barnens feber (fast det har inte varit så farligt - men det var andra året i rad som dotter E haft feber och sovit på julafton) så har det varit en toppenjul!!!

Tillägg: Jodå, jag tycker om snö och när det snöar. Jag brukar tycka att det är mysigt när det snöar och gillar att se världen inbäddad i ett vitt, mjukt lager.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Man blir aldrig nöjd :-). I Stockholmstrakten har vi haft lagom med snö tycker jag, men idag är det plusgrader :-(.
God fortsättning!

Rondine sa...

Ja, av bilderna att döma så har du ju fått mycket snö på dig?
Vi fick också en vit jul här, men tyvärr började det töa redan innan jul. Nu ser det inte så fint ut längre, med gröna fläckar både här och där.
Jag är ju så barnslig att jag hoppas på mer!!!
Roligt att du hade länkat till Norran, lokaltidning i mitt barndomshem.
Har plöjt Hustvedt, Coelho och nu Saramago, under ledigheten.
Fick cirkelboken i julklapp, men har inte börjat på den ännu.
God fortsättning!

boksnoken sa...

Jag bor ju också i Västerbotten och älskar snön som kommit!! Underbart! Vill ha ännu mer!! :-)

Boktokig Eva Boström sa...

Jodå... håller med om att det är jättehärligt med snö... men det får gärna komma i lagomt stora doser... inte så mycket att man riskerar att bli insnöad. Men jag tar hellre för mycket snö än snöslask!