tisdag 10 mars 2009

Svarta sekunder av Karin Fossum

Nioåriga Ida cyklar iväg till kiosken, men när hon inte kommer hem kontaktar mamman polisen. Kommissarie Konrad Sejer kopplas in. Skallgångskedjor skickas ut, men Ida är försvunnen! Vad har hänt?

Jag tycker att Karin Fossum är mycket bra på att skriva om människor och känslor. Karaktärerna känns trovärdiga. MEN... Det förvånar mig faktiskt att just den här boken utsågs till bästa utländska kriminalroman av Svenska Deckarakademien 2002. Jag tycker inte att den är dålig, men den är inte heller lysande! Det var en ganska förutsägbar bok. Jag listade ut rätt tidigt hur allt hängde ihop. Men om man bortser från det så är det en bra story.

Betyg: 3 av 5

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var ett tag sedan jag läste något av Karin Fossum. Kan vara dags igen.
....Lena

Ango sa...

Jag var tvungen att kika på vad jag tyckte om boken, och jag hade också skrivit att storyn var bra, men att det fattades något, så det blev segt. Ingen favoritbok hos mig heller.

Kram
/Ango