måndag 30 mars 2009

Sekten av Jan-Sverre Syvertsen

En tonårstjej hittar sin bästa vän mördad under ett träd. Båda flickorna tillhör en sekt. Polisen Lisa och psykologen Sander tar tag i fallet. Boken handlar också om en treåring som kidnappats i Grekland.

På något sätt så gillar jag boken, men jag tappar tråden lite då och då. Jag vet inte om det är att jag är okoncentrerad eller om det är att bokens två historier som förvirrar mig. Det är ett intressant fall och jag gillar att en av huvudpersonerna är en psykolog, men det är lite svårt för mig att få grepp om boken. Jag kommer dock att läsa nästa bok, för något har den här boken.
Betyg: 3 av 5

2 kommentarer:

Ango sa...

Jag tror inte att det är du som är okoncentrerad. Jag fick heller inget grepp om boken, och jag har läst flera kommentarer om just den här boken från andra som inte heller hängt med riktigt...tyvärr, för det kunde ha varit en riktigt bra bok.

Kram
/Ango

Kajsa sa...

Stackars Piratförlaget, hittills verkar ingen bokbloggare ha gillar "Sekten"...