tisdag 24 februari 2009

Barns tankar om mormor och morfar, farmor och farfar av Grethe Dirckinck

Det här är definitivt en bok att ta fram när man behöver skratta lite. Barn säger ju för härliga saker. Jag älskar barns logik. Den är helt underbar! Man blir så glad av att läsa deras tankar. Jag bara måste dela med mig av några slumpmässiga citat från boken:

"När man blir gammal får man mer mönster på gardinerna eftersom man inte ser så bra."

"En del gamla människor sätter på sig för lite kläder och då blir de förkylda och darrar hela tiden."

"En mormor är någon som tar hand om en när föräldrarna inte orkar."

Så måste jag avsluta med det här citatet. Det är väl för ljuvligt:

"Jag tycker om att vara hos mormor och morfar, för deras säng är mjuk som en himmel."

En perfekt present till mor- och farföräldrar, men även till sig själv (så man får skratta de dagar man behöver det som mest!)
Betyg: -5 av 5

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hopp! Jag är ute på bloggturné för att hälsa på alla som liksom jag ska vara med på Pocket&Trix! Trevligt att råkas! :-)