Jag hade tänkt skicka med mina elever en läsbingo-lapp över sommarlovet, men det blev inte av. Däremot tyckte jag det skulle vara så kul med Läsbingo att jag gjorde en egen till mig själv.
Det vore jättekul om du också ville vara med. Bland alla som som är med på läsbingo och skickar in en bild på sin ifyllda läsbingolapp senaste den 31 augusti, lottar jag ut ett par böcker. Så häng på och ha kul med mig! :)
Uppdatering: Jag har fått en del frågor som jag besvarar även här:
1. Man får skriva samma titel på flera ställen, om det är vid olika lästillfällen. Det kan ju vara så att man ena dagen läser boken på café,nästa dag på en gräsmatta och den tredje dagen i klänning. Man läser ju olika snabbt. Eftersom jag läser så snabbt kommer jag att bara ha en titel per ruta. Men det är lika rätt att ha samma titel i flera rutor.
2. Man får gärna instagramma. Använd då gärna hashtaggen #läsbingo2014
Man kan om man vill lägga ut varje ikryssad ruta.
Detsamma gäller Twitter.
3. Man behöver inte skriva datum och vilken bok man läst i rutorna. Jag gör det själv bara för att jag tycker det är kul. :)
Min email-adress är: boktokig (snabel-a) live (punkt) se