Det är något speciellt med hennes böcker. Ingen liknar den andra, men gemensamt är att de alltid lyckas trollbinda mig. Jag drogs in direkt och ville veta hur allt skulle utvecklas i de två parallella livsödena.
Visst märks det att detta är en av hennes tidigare romaner. Berättelsen är inte lika slipad som i hennes senare böcker, men redan här finns det som gör Taylor Jenkins Reid så speciell: hennes förmåga att berätta om människor och relationer på ett sätt som gör läsaren helt uppslukad.
Det jag tycker allra mest om är hur boken leker med tanken på ödet. Hur mycket avgörs egentligen av våra egna beslut och hur mycket handlar om timing, tillfälligheter och människor vi möter? Det blir både romantiskt, vemodigt och väldigt tankeväckande.
Kanske i ett annat liv är en varm och fängslande roman som fick mig att önska att berättelsen inte skulle ta slut.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar