måndag 14 oktober 2024

Mördarklubben av Susan Casserfelt

Så har det hänt. Jag har läst en berättelse som har fått mig så trollbunden att jag efter lite inledande trubbel har klarat av att den delvis är skriven i jag-form. För den som undrar så verkar jag ha fått någon svårighet att läsa böcker skrivna på det sättet, men i denna roman löste sig det bekymret då jag fascinerades av dåtids-berättelsen. Där får man följa ett gäng författare som blivit inbjudna till den högt ansedda författarveckan och de dör en efter en.

Storyn får mig att tänka på både Agatha Christies deckarhistorier, men även sådana där arrangerade kvällar med mordgåtor. Det låter ju hemskt att säga det, när det handlar om mord, men berättelsen roade mig mycket. Liksom karaktärerna. Det känns faktiskt lite tomt nu när boken är slut.





Inga kommentarer: