tisdag 17 september 2024

Fristaden av Sundström och Mikkelsen

Det är så lätt att komma in i berättelsen. Det är berättarglädje så det bara skriker om det.

Jag blev trollbunden och slukade boken i en enda sittning och jag längtar redan efter nästa. 

Kombinationen av författare: Lena Sundström och Jens Mikkelsen är en fullträff och de har skrivit en strålande deckardebut tillsammans. Kanske är det deras journalistiska bakgrund som gör att det blir så bra. Det finns den där samhällskritiken som jag älskar i en deckare.

Hursomhelst bygger de upp en story både förträffligt och övertygande. Jag köper den rakt av. Malmömiljön känns klockren och och jag får en annan syn på Malmö efter att ha läst.

Karaktärerna är välskrivna, komplexa och intressanta. De gör också att jag vill läsa nästa bok, för jag vill veta mer och se vad som händer med dem.

Imponerande!




Inga kommentarer: