måndag 15 april 2024

Till hamnen av Jenny Clevström

En ljuvlig berättelse med ett lika ljuvligt omslag.

Jag föll handlöst för berättelsen om människorna i Skärvik. De fick alla en plats i mitt hjärta. Det är förunderligt hur verkliga karaktärer i en bok kan bli och det är också ett mått på hur duktig författaren är. 

Jag tyckte så mycket om sammanhållningen och gemenskapen bland människorna i Skärvik. Jag kom på mig själv med att drömma om att flytta in i ett hus där. Gå till Rosies café och prata med henne och alla andra. Jag kunde lätt se mig själv prata över staketet med en granne.

Det finns så mycket hjärta och kärleksfullhet i berättelsen och det gör att jag fastnar. Men en bidragande faktor är också också att de mörka bitarna är väl avvägda och tillsammans med de ljusa skapar de en förträfflig helhet.

Det här är en början på en serie där man bara måste läsa fortsättningen.

Utgiven av @harpercollins_sverige 




Inga kommentarer: