onsdag 3 april 2024

Silver & Stål: Häxhammaren och Sunnanvinda: Omöjlig magi

Här kommer tips på två otroligt bra böcker för 9-12 års åldern.

”Häxhammaren” börjar med en vrålstart. Det blir spännande från första sidan när Lilly ser någon i spegeln och denne senare under dagen försöker ta sig genom spegeln.

Författaren lyckas med snygga återblickar delge läsaren det viktigaste av vad som hände i första boken. Jag har inte läst den, men känner att jag är med. 

Hursomhelst är det en andlöst spännande berättelse, som får en att bara vilja läsa mer. Häxor, demoner och vålnader tar plats i nutid i denna magiska berättelse.

”Omöjlig magi” tar vid där första boken ”Herrgårdens hemlighet” i serien Sunnanvida slutade. 

Man sugs in i en trollbindande och förtrollande berättelse där det både handlar om magi och magiska och mytologiska varelser liksom vänskap och sorg. Allt skrivet med med ett fantastiskt språk.

Redan innan cliffhangern, så visste jag att jag ville läsa nästa del. Jag är helt fast och kan inte vara utan denna värld. Det är för bra för att inte vilja ha mer.

 



Inga kommentarer: