torsdag 18 april 2024

Det skyddande regnet av Jojo Moyes

Det är så roligt att få läsa Jojo Moyes debutroman,. Visst känner jag igen hennes sätt att berätta och den här boken påminner mig om det som jag föll för i den första bok jag läste av henne: Silverbay. En del historisk berättelse som gjorde att jag fick upp ögonen för något som jag inte visste.

Visst märks det att det är en debut, men jag vill poängtera att det är en bra sådan. Det vore väl konstigt om Jojo Moyes inte utvecklats sedan hennes debut. 

Hursomhelst är det en intressant berättelse med saker att upptäcka allt eftersom. Hennes berättelse fängslade mig och jag är glad att hon skrivit mycket mer. Jag hade gärna velat att berättelsen om Joy på 1950-talet hade varit längre, men det blev också bra att få följa Joys dotterdotter Sabine.





Inga kommentarer: