måndag 1 april 2024

Château vid vägens slut av Jessica Eriksson och Stefan Holm

Det här är en berättelse att svepas iväg med. Aldrig har ett uttryck passar bättre. När jag öppnade boken så steg jag in i Ellinors värld, med en ärvd herrgård (eller Château som Ellinor kallar det) och två attraktiva män som vill ha henne och uppvaktad henne på sina egna sätt. Dessutom en liten historisk gåta som hon upptäcker i form av ett porträtt.

Tala om att måla upp ett vackert Värmland så att man själv bara vill sätta sig i bilen på direkten och köra dit. Vattnet som glittrar, det fantastiska ljuset och doften av sommar. Jag blir lika förälskad i miljön som huvudpersonen.

Till sist: karaktärerna. De är skapade med kärlek och ömhet. Författarna får mig att ta till mig alla tre huvudpersonerna och att tycka om dem med alla deras sidor. Därför blir dilemmat för Ellinor påtagligt svårt även för mig.

Jag charmas totalt av denna romance-pralin, som både handlar om att hitta kärleken och att följa sina drömmar.



Inga kommentarer: