lördag 23 mars 2024

Kärlekens ingredienser av Erica Bauermeister

Jag tyckte om att läsa den här berättelsen, mycket på grund av att den förmedlade en sådan kärlek till mat. Alla smaker, lukter och konsistenser letade sig ut från sidorna och fyllde mig med en varm och mysig känsla samtidigt som jag blev ack så hungrig.

Berättelsen handlar om Lillian som äger en restaurang och som på måndagar ordnar matlagningskurs. De åtta personerna som kommer denna gång upptäcker att det inte bara är matlagning de lär sig, utan de hittar något annat också.

Jag tycker om hur varje person får sin del i berättelsen. Det blir som noveller. En annan sak jag gillade är att det är inget extraordinärt med kursdeltagarna. De är vanliga personer med vanliga problem.

Läsningen var så behaglig. Visst var det sockersött ibland, men samtidigt var det en berättelse som det gick att vila i. När jag stämde sista sidan kände jag mig tillfreds.





Inga kommentarer: