torsdag 21 mars 2024

Inget av det här är sant av Lisa Jewell

Det är spännande från första sidan till sista i denna skickligt skrivna psykologiska thriller. Jag fångas av den obehagliga stämningen, som blir allt mörkare. Man vet inte vad man ska tro. Vad är sant? Vad är en lögn? Vem kan man lita på? Det enda man känner sig säker på är att det inte kommer sluta bra.

I den här boken visar författaren hur bra hon är på att skriva karaktärer som är komplexa och opålitliga. Det är definitivt en av de saker som gör boken så bra. Hon får mig att vrida och vända på mig när jag läser.

Jag tycker också om idén kring podcast som blir tv-serie samt om hur allt startar med att ett par födelsedags-tvillingar möts.

Det här är en av Lisa Jewells bästa böcker. Hon visar att hon är drottning av psykologiska thrillers.




Inga kommentarer: