fredag 17 november 2023

Husbåten vid kajens slut av Sarah Jio

Det här var en bok som var lätt att tycka om.

När en författare skildrat husbåtar så att jag blir sugen på att bo på en, då har det varit en mysig läsning. Jag kan, efter att ha läst boken, förstå charmen med att bo på en husbåt.

Men det var inte bara mysigt. Det var också gripande och spännande. Boken handlar om två kvinnor på i två olika tidsperioder. Penny på 1950-talet och Ada på 2000-talet. Ju mer man läser desto mer spännande blir det, eftersom Penny plötsligt försvann från en dag till en annan. 

Författaren skildrar allt med en sådan värme och hon målar upp allt på ett sätt som verkligen fångar mig. Jag lockas in i den här världen och när jag väl är där vill jag inte lämna den. Allt känns så nära och när jag slutar läsa så känns det som att jag varit där på Boat Street.





Inga kommentarer: