torsdag 23 november 2023

Fjällsjön av Anna-Karin och Björn Olofsson

Jag hade inga förväntningar när jag började läsa, men blev glatt överraskad.

Kalla fall Nordkalotten är en ny serie där fyra poliser från Sverige, Finland och Norge ska lösa kalla fall över landgränserna.

Författarna har skrivit fram karaktärer som jag genuint tycker om att läsa om. Det är kommisarie Britta som är gruppens ledare, hennes dotter polisen Nikki, IT-experten Jay och så den norske teknikern och rättsläkaren Odd. Det är en udda grupp, var och en med sina problem. 

Den vintriga kalla miljön uppe i Nordkalotten känner jag igen mig och jag njuter av att befinna mig där.

Det kalla fallet handlar om Seppo Mannela som för 20 år sedan gav sig ut för att fiska med sina vänner, men som sedan försvann spårlöst från den ö de befann sig på.










Inga kommentarer: