måndag 31 juli 2023

Minnet av att dö av Leffe Grimwalker

Jag fascinerades av denna mörka, ja rent av delvis makabra berättelse. Spännande absolut, men det finns också en härlig och svart humor. Dessutom skildras huvudpersonen Samuels djupa kärlek. Det är fint men samtidigt sorgligt. Jag drabbas av den. 

Boken är annorlunda och det fångar min uppmärksamhet. Den överraskar. Jag kan tänka mig att en del tycker det kan vara lite förvirrande i början, men det kommer i så fall att klarna.

Det hjälper ju till att det hela är skrivet filmiskt. Det är lätt att se allt framför sig, även om jag ibland muttrar lite över det när jag får del av mördarens tankar och gärningar. Du ger mig mardrömmar Leffe Grimwalker.

Jag gottar mig åt de pricksäkra formuleringar och härliga liknelser. Man behöver vara uppmärksam på detaljer när man läser, för annars missar man en del snygga saker i texten. Det vore synd.

Den här är första boken i serien Memorial Mori men inte den sista för min del. Jag är definitivt snärjd.





Inga kommentarer: