söndag 21 maj 2023

Vatten över huvudet av Frida Gråsjö

Mer Cosy Crime än så här blir det inte.

På ett sätt är jag lite ledsen att jag inte sparade boken till semestern, men å andra sidan var det precis vad jag behövde läsa nu. Mysigt med klurigheter som ger fantastisk avslappning. Underbart!

I boken finns härliga somriga miljöer. Jag vill sätta mig i bilen och åka till Dalslands kanal, där berättelsen utspelar sig. Det verkar så fint utifrån de bilder som författaren målar upp i mitt huvud.

Dessutom blev jag oerhört sugen på kakor medan jag läste. Jag rensade frysen nästan tom på schackrutor, bullar och syltkakor i rena farten.

Karaktärerna är lätta att tycka om och Frida Gråsjö beskriver huvudpersonen och hennes utmaningar fint. 

Så om vill du läsa en härlig mysdeckare i sommar ska du kolla in denna.




Inga kommentarer: