tisdag 21 februari 2023

Daisy Jones & The Six av Taylor Jenkins Reid

Nu förstår jag hypen kring boken. Det jag inte förstår är varför jag inte läst boken förrän nu. Jag tycker ju om författaren.

Det var så verklighetstroget skrivet att det kändes som att det var en biografi från start, fast jag visste att det inte var det. Jag gillar idén med att skriva om ett band som att de funnits på riktigt och man intervjuat dem. Att det hela är som en utskrift med vad de olika personerna sagt i intervjuerna fungerar överraskande bra och historien kommer till liv.

Författaren har också gjort ett riktigt bra jobb med att skildra hur livet i ett band kunde se ut på 1970-talet. Allt som pågick vid sidan av. Boken får ett extra plus för att kvinnorna i berättelsen var så starka på sina vis. När du läser kommer du förstå vad jag menar.

Jag kan rekommendera att lyssna på Spotify och musiken Daisy Jones & The Six. Den förstärker känslan och hjälper en att komma i känsla. Jag kom till läget att jag ville höra bandets alla låtar.

Man har gjort en tv-serie av boken som sänds i mars på Amazon Prime. Jag kommer definitivt sitta bänkad framför den.







1 kommentar:

Bokprinsessorna sa...

Jag är så taggad på att se tv-serien efter att ha sett trailern. Så många bra skådespelare + att den kändes som en riktig dokumentär. Bara några dagar kvar nu!