fredag 30 december 2022

Ett lik för mycket av Carin Hjulström

Det är så kul att läsa en bok som rör sig i de områden man kan. Jag bor och jobbar i närheten så miljöerna får mig att le. Det är underbara miljöer som Carin Hjulström lyckas göra precis så fantastiska som de är. Jo, en del är påhittade men de har den rätta andan.

Karaktärerna är intressanta och underhållande. Det är så roligt att umgås med polisen Olle, Siri och framför allt Siris brorson Anton. De har lite av varje i sig. Jag tycker om att författaren inte är rädd för att låta sina karaktärer vara lite misslyckade men ändå skildrar dem så man tar dem till sitt hjärta.

Själva deckarhistorien är medryckande och låter läsaren fundera och klura. 

Det här är tredje delen i serien och jag hoppas på många fler delar. MÅNGA. Bara det att jag tipsat så många om boken att jag var helt säker på att jag lagt ut min recension (covidhjärna till trots) - det säger något om hur mycket man tycker om boken.

Utgiven av @bokforlagetforum 



Inga kommentarer: