lördag 31 december 2022

Åskmakaren av Tina N Martin

Här har vi en bok som jag verkligen kan rekommendera de här sista skälvande minuterna på året. Recensionen skulle ha kommit tidigare men covid ställde till det då. Nåja, bättre sent än aldrig och denna bok vill jag verkligen tipsa om.

Jag njuter av att läsa en sådan välskriven och välkomponerad berättelse. Den är vansinnigt spännande eftersom författaren vet hur hon ska få till det, med bland annat kvicka vändningar. 

Handlingen tar på ett utmärkt sätt upp ett mörkt och allvarligt samhällsproblem - kvinnohandel och prostitution. Det är otäckt men viktigt.

Så kommer vi till karaktärerna. Idun är en huvudperson som jag verkligen tycker om. Hon är sympatisk. Nu måste man ju inte tycka om huvudpersonen för att tycka om boken, men Idun gör att jag gillar boken lite extra. Tina N Martin har skildrat henne så att hon känns som en verklig person. Jag skulle vilja träffa henne och prata med henne.

Jag tycker också om Tareq. Han få gärna stanna kvar i serien.

Om du inte läst denna deckare, gör det! Det är väl spenderad tid.





Inga kommentarer: