onsdag 23 november 2022

Rosenträdgårdens hemlighet av Marie Sammeli

Återigen får jag besöka Sydafrika och det är som vanligt ett besök som jag njuter av. Speciellt eftersom författaren är så bra på att måla upp allt.

I denna fjärde delen i serien får Gunvor, Julias mamma, breda ut sig. Tala om underbar karaktär! Hon får mig att le stort, fast det får i och för sig hela denna feelgoodroman mig att göra. Den har både värme och hjärta. 

Julia och hennes mamma Gunvor driver ett pensionat i Kapstaden i Sydafrika. Det är svårare än de trodde och när de drabbas av vattenläcka så bestämmer Julia att de ska stänga för att renovera. Gunvor har dock egna idéer och när Julia åker på safari med sin man drar Gunvor igång med sina planer. 

Man får även till sig en del av Sydafrikas historia när man läser boken. Det tyckte jag om. Fast å andra sidan - det är svårt att säga något man inte tycker om med boken. Den är helt enkelt underbar.


Inga kommentarer: