fredag 2 september 2022

36 frågor om kärlek av Callum Bloodworth

Jag har fallit pladask. Det här är andra boken jag läser av författaren och jag älskar den. Hur skulle jag kunna annat när den innehåller den underbaraste humorn och rappa dialoger. Jag vill dela med mig till människorna runt mig så många citat från boken. Så många.

Det finns en sådan genuin värme i berättelsen. Den omsluter en direkt när man börjar läsa boken. Bara det får mig att älska boken. De härliga karaktärerna och vänskapen gör sitt till.

Som sig bör innehåller boken inte bara värme, humor och ljusa känslor utan det finns även en sorg och ett mörker med. Författaren är skicklig på att skildra alla känslor så man kan relatera till dem.

Vad handlar boken om då? Jo, Dylan Lantz sluter en pakt om att att hitta kärleken innan 30- års dagen. Han går därför på blinddate. Med sig har han de 36 frågor som säga fungera vetenskapligt om man ska hitta en person att vara med. Han träffar han Nora, som han gillar och han försöker få henne att falla för honom. Men han berättar dock inte allt för henne.



Inga kommentarer: