onsdag 11 maj 2022

Den glömda kokboken av Christoffer Holst

Kärleken till mat skiner starkt från sidorna i denna feelgoodroman. Jag är inte världens bästa kock, men läsningen inspirerar mig till att laga mat. Annan mat än den vanliga vardagsmaten. Mat som man njuter av.

Jag svär också att jag kan känna smaken på maten och vinet från boksidorna, så väl har författaren beskrivit det hela. Fastän jag aldrig ätit Taleggio, så är jag nu fast övertygad om att jag vet hur det smakar.

Det som författaren också lyckas bra med är att skriva en berättelse där jag hela tiden vill få veta fortsättningen. Måste få veta! Familjehemligheterna är lockande. Vad hände egentligen med Max mamma?

Måtte Christoffer Holst alltid fortsätta skriva böcker som den här! Det är njutning att läsa.

Utgiven av @lovereads_byforum 

Inga kommentarer: